• Realizacja programu w roku szk. 2023/2024 - II półrocze

        • W maju na lekcjach fizyki uczniowie klas 8, podczas powtarzania i utrwalania wiadomości, wykonywali eksperymenty z różnych działów fizyki z  wykorzystaniem zestawów Eksperymenty Uczniowskie  w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. W czasie zajęć uczniowie wykonali doświadczenia dotyczące zagadnień z elektrostatyki, elektryczności, magnetyzmu, fal dźwiękowych oraz optyki z wykorzystaniem pomocy zawartych w doświadczalnych walizkach. Przeprowadzono eksperymenty dotyczące obwodów elektrycznych, doświadczenia z optyki, uczniowie badali i obserwowali zjawisko powstawania cienia i półcienia, odbicia światła w zwierciadle płaskim, obrazy tworzone przez soczewkę skupiającą, eksperymenty z fal akustycznych tj. uczniowie badali warunki i cechy rozchodzenia się dźwięku. Nauka poparta praktycznym badaniem była dla uczniów efektywna, ciekawa i atrakcyjna.

          Szkolne Koło Filmowe podczas realizacji wszystkich zaęć wykorzystało sprzęt zakupiony w ramach programu „Laboratoria przyszłości” – aparat fotograficzny, gimbal,mikroporty, mikrofon. Zrealizowane zostały:

          1. I wydanie wiadomości LEŚNA TV (pasowanie na ucznia) https://drive.google.com/file/d/1fo38i9sTSDHG_8o_UaLlfuSeIzVJ4n_0/view?pli=1
          2. II wydanie wiadomości (Jasełka szkolne) https://drive.google.com/file/d/1qh2jKaxlSeL02nolEW3qU6ogjocvIcKa/view
          3. Film promocyjny na dzień otwarty https://drive.google.com/file/d/1bxQXvrB1nwjw_qCClqdlGsNnHP6s1KEp/view
          4. Zapraszamy również do odwiedzenia strony internetowej grupy Dream Productionsnależącej do Szkolnego Koła filmowego.  Na naszej stronie można znaleźć znajdziesz:​​​​​Link do strony: https://allfilmsby.wixsite.com/dream-productionns Link do filmu „Kosmiczny smok” przygotowanego na I Szkolny Przegląd Talentów: https://allfilmsby.wixsite.com/dream-productions/kosmiczny-smok.

          Dzięki klockom Lego, interaktywnej grze Scottie Go i robotom Photon zakupionym w programie można było realizować kółko robotyki w kl. III oraz ciekawe lekcje informatyki w kl. I – VI. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także drukarka 3D i możliwość tworzenia własnych projektów, najpierw prostych, a potem coraz bardziej skomplikowanych. Projekty wykonywaliśmy w programie Tinkercad,

          W klasie 1b na lekcji informatyki uczniowie /17/ uczyli sie programowac robota edukacyjnego photon, zakupionego w ramach projektu Labolatoria Przyszlosci. Zajęcia te przyniosly uczniom wiele radości.

          W czerwcu 2024 roku uczniowie klasy IIB po raz kolejny wzięli udział w zajęciach informatycznych z wyorzystanie z zestawów „Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej Scottie Go!”. W trakcie zajęć uczniowie z radością przystąpili do wykonywania kolejnych zadań z super bohaterem Scottim. Nie zrażali się rosnącym poziomem trudności. Dzięki grze doskonali umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz rozwiązywali skomplikowane problemy. Uczyli się również współpracy w grupie.

          Na lekcjach techniki w klasach IV-VI do prowadzenia zajęć wykorzystywano  zestawy Lego. Na wszystkich lekcjach w kl. V wykorzystywano interaktywne materiały edukacyjne "Laboratorium przyszłości. Kompetencje techniczne i praktyczne" i tablice dostarczone z  programem,dzięki czemu  uczniowie mieli  możliwość uczestniczenia w angażujących  lekcjach. Wykorzystywano zakupione stoły do prac praktycznych i narzędzia do obróbki różnych materiałów. Uczniowie bardzo chętnie wykonywali prace praktyczne chętnie korzystają z zestawów i dołączonego oprogramowania.

          Klasa Ia podczas zajęć informatycznych (2 godz.) poznawała możliwości robota Photon oraz program do sterowania nim. Wszyscy pracowali i bawili się z wielkim zaangażowaniem, uwagą i radością, gdy robot wykonywał wszystkie polecenia.

          Na zajęciach informatycznych uczniowie klasy 2a rozwijali swoje umiejętności z zakresu programowania z grą edukacyjną Scottie Go! Edu spotykając się z sympatycznym kosmitą. Gra ta uczy logicznego myślenia i kreatywności. W II półroczu uczniowie uczestniczyli w 2 lekcjach edukacji informatycznej, które odbyły się 29.02.2024r. i 6.06.2024r. Uczniowie pracując w parach osiągali kolejne poziomy gry, która okazała się dla nich bardzo atrakcyjna.